Tuesday 19 January 2010

Peter Huchel Prize to Friederike Mayröcker

The €10,000 Peter Huchel Prize for an outstanding work of poetry from the past year goes to the Austrian poet Friederike Mayröcker for dieses Jäckchen (nämlich) des Vogel Greif. Mayröcker has been publishing poems since 1946 and has a long list of awards to her name.

Burning Deck Press published her Heiligenanstalt: "four fictions 'around' the composers Chopin, Bruckner, Schubert, and the trio of Brahms, Clara and Robert Schumann. All presided over by Beethoven whose 'Heiligenstadt Testament' is evoked by the title (literally: 'Saints' Asylum': a reference to Robert Schumann's years of insanity)." The translator is Rosemarie Waldrop.

You can also read a good handful of her poems online in Richard Dove's translation at Green Integer. Apparently they're lined up for publication by Carcanet Press - no sign as yet though.

1 comment:

Anonymous said...

Hallo, alle, an die ich nie geglaubt habe, bis ich einen Mann namens Dr. Padman getroffen habe, der mir hilft, einen Zauber zu wirken, der meinen Ex-Liebhaber zurückbringt, der mich zwei Jahre vor unserer Hochzeit verlassen hat. Seine Zauber wirken jenseits meiner Vorstellungskraft und heute ich Ich bin glücklich und verheiratet, habe zwei Kinder und ich und mein [Ex-Liebhaber], jetzt ist mein Mann mehr denn je sehr glücklich. Was kann ich mehr sagen, als mich bei Dr. Padman zu bedanken, dass er für mich da ist? Kontaktieren Sie ihn heute und Ihren Das Leben wird niemals so bleiben wie auf seiner Website: https://padmanspell.com/index-3.html und E-Mail: padmanlovespell @ yahoo.com. (info@padmanspell.com) ODER WhatsApp +19492293867 https://twitter.com/padman_dr. vielen Dank, mein Herr